A Tudás 6alom Csoport

A Tudás 6alom Csoport

A Tudás 6alom Csoport 2013-ban alakult, tagjai fiatal roma származású művészek, országosan ismert alkotók. A Tudás Hatalom című videoklip témája a korai iskolaelhagyás volt, jelenleg több mint százezer megtekintésnél tart. Számos videó, színházi produkció került ki a kezeink közül.

A Cigány-Magyar című előadásunk több fesztiválra is meghívást kapott, idén pedig nagyjátékfilmet forgatunk belőle. Végzett drámapedagógusok, színészek, költők, slammerek és rapperek vagyunk, mindannyian dolgoztunk a szociális szférában. Az elmúlt években sok száz gyerekkel alkottunk közösen, színházi előadásokat, videoklipeket hoztunk létre együtt.

Erősségünk, hogy képesek vagyunk keretezni közös alkotói folyamatokat, alkalmazkodni a körülményekhez és a szereplőkhöz. Fel tudunk építeni alkotói közösséget, felmérni a tehetségterületeket és a szükségleteket, ezután kifejezetten az adott csoportra fejleszteni gyakorlatokat, foglalkozásokat, előadásokat.

Ajánlatunkban egy 13 alkalmas foglalkozás-sorozat mutatunk be, a “szuperhős” témája köré építve. A pedagógiai projekt módszerével és a közösségszervezés eszközeivel fogjuk elérni, hogy a gyerekek megtapasztalják teremtő erejüket, azt hogy képesek változtatni a környezetükön, valamilyen eredményt, produktumot felmutatva. Meg fogjuk alkotni a helyi szuperhős karakterét, megvizsgáljuk, mit tenne ő? Ez a szuperhős nem más, mint maga a csoport.

Célokat fogalmazunk meg, kiválasztjuk a megfelelő művészeti eszközt, és egy közös alkotói folyamatban létrehozunk egy bemutatható produktumot (dalt, rappet, előadást, eseményt vagy akár iskolai újságot), ami alkalmas lehet arra, hogy elégedettséggel és büszkeséggel ajándékozza meg a csapatot.

A digitális kompetenciák fejlesztése kiemelten fontos tevékenységünk során, hiszen a résztvevőknek használniuk kell technikai eszközöket és különféle applikációkat a produktumok létrehozásánál, továbbá kommunikálnunk kell a külvilággal. A létrejött produktumukat bemutatjuk.

A foglalkozások során fókuszálunk az erőszakmentes kommunikáció fejlesztésére, a konfliktuskezelésre, az együttműködési hajlandóság erősítésére és az önértékelésre. Mentálhigiénés stratégiával dolgozunk. Az érzelmek megélése, felismerése, a világgal való egészséges viszony kialakítása a cél. Hosszú távon egy “művészeti segítői” csoport felállítására törekszik, melybe bevonunk pedagógusokat, projektmenedezsereket, szociális munkásokat, tapasztalt mentorokat.

Egy lehetséges projektfolyamat időterve
Első szakasz (3×180 perc):
Csoportdinamika felmérése játékokon keresztül ”szerződéskötés”,

közös szabályok kialakítása
játékos kompetenciafejlesztés és felmérés
együttműködés, koncentráció fejlesztése
erősségek azonosítása
kommunikációs technikák
Facebook csoport létrehozása

Második szakasz (3×180 perc):
A szuperhős kialakítása

ötletroham a helyi szuperhős témában nyitott kérdésekkel
neked milyen szuperképességed lenne?
mit változtatnál meg a suliban, faluban, világban?
mit üzennél az iskolának, falunak, világnak?
projekt kitalálása, hogyan érjük el a kitűzött célokat
digitális írástudás fejlesztése helyi kapcsolatok keresése

Harmadik szakasz (6×180 perc)
Projekt kivitelezése, az üzenetek eljuttatása, célok elérése

kutatás
felkészülés
alkotói folyamat
híradás

Negyedik szakasz (1×120 perc)

lezárás, ünneplés, értékelés, bemutató